Έκλεισε η διώρυγα του Σουέζ: Προσάραξε γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων
Γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων παρασύρθηκε από ριπή ανέμου και προσάραξε μέσα στη
Διώρυγα του Σουέζ, κλείνοντας μια από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς
στον κόσμο.
Φωτογραφία την οποία τράβηξε αμερικανίδα μηχανικός
κοντινού πλοίου και ανήρτησε στο Instagram εικονίζει το MV Ever Given,
ταϊβανέζικο φορτηγό μήκους 400 μέτρων και πλάτους 59, ενώ έχει προσαράξει,
βρίσκεται κάθετα μέσα στη Διώρυγα κι εμποδίζει οποιαδήποτε διέλευση.
Η Evergreen Marine Corp., στην οποία ανήκει το
σκάφος, ανέφερε πως «πιθανόν το πλοίο χτυπήθηκε από ριπή ανέμου» και προσάραξε.
Η εταιρεία «συζητά με όλα τα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της Αρχής που
διαχειρίζεται τη διώρυγα, για να προσφερθεί βοήθεια στο πλοίο το συντομότερο
δυνατόν», πρόσθεσε.
Σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg,
εξαιτίας του συμβάντος πάνω από 100 πλοία έχουν σχηματίσει τεράστια ουρά καθώς
περιμένουν για να περάσουν τη Διώρυγα του Σουέζ.
«Είχαμε ένα περιστατικό προσάραξης», συνόψισε
μιλώντας στο Μπλούμπεργκ ο Αλόκ Ρόι, διευθυντής της BSM Hong Kong, που
διαχειρίζεται το Ever Given.
Η Τζούλιαν Κόνα, μηχανικός του εμπορικού ναυτικού,
μεταφόρτωσε στο Instagram τη φωτογραφία του γιγαντιαίου φορτηγού που
τράβηξε από το Maersk Denver, που έχει αποκλειστεί πίσω από το Ever Given.
«Ένα πλοίο μπροστά μας προσάραξε ενώ πέρναγε τη
Διώρυγα και τώρα έχει αποκλείσει τη διέλευση», έγραψε. «Φαίνεται πως μπορεί να
χρειαστεί να περιμένουμε εδώ λιγάκι», συμπλήρωσε.
Κατά τον εξειδικευμένο ιστότοπο παρακολούθησης
πλοίων Vessel Finder, το Ever Given έχει προορισμό το Ρότερνταμ.
«Ρυμουλκά προσπαθούν να επαναφέρουν το σκάφος σε
κανονική πλεύση», ανέφερε μέσω Twitter η Leth Agencies, εταιρεία που προσφέρει
υπηρεσίες σε ναυτιλιακές εταιρείες τα σκάφη των οποίων χρησιμοποιούν τη
Διώρυγα.
Οι αιγυπτιακές αρχές δεν έχουν κάνει κανένα σχόλιο
για το περιστατικό μέχρι στιγμής.
Από τη Διώρυγα του Σουέζ, η οποία
εγκαινιάστηκε το 1869, διέρχεται περίπου το 10% των εμπορικών πλοίων που
εκτελούν δρομολόγια διεθνώς.
Σχεδόν 19.000 πλοία τη χρησιμοποίησαν πέρυσι, κατά
την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ.
Το κανάλι αποτελεί σημαντική πηγή προσόδων για την
Αίγυπτο: το 2020 εισέφερε 5,61 δισεκ. δολάρια.
Ο αρχηγός του κράτους Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι
ανήγγειλε το 2015 έργο ανάπτυξης της Διώρυγας με σκοπό τη μείωση του χρόνου
αναμονής και τον διπλασιασμό των πλοίων που διέρχονται από αυτή ως το 2023.
Δημοσίευση στην ιστοσελίδα hellasjournal.com στις 24/03/2021
Διώρυγα Σουέζ: Χρειάζεται να αφαιρεθούν
20.000 κ.μ. άμμου για να «ξεμπλοκάρει» το γιγάντιο πλοίο
Στιγμιότυπο από τις προσπάθειες αποκόλλησης του γιγάντιου φορτηγού πλοίου που προσάραξε κλείνοντας την διώρυγα του Σουέζ EPA/SUEZ CANAL AUTHORITY μέσω ΚΥΠΕ |
Οι εκσκαφείς χρειάζεται να αφαιρέσουν 20.000 κυβικά
μέτρα άμμου από το σημείο που έχει κολλήσει το τεράστιο πλοίο μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων, που έχει κλείσει τη Διώρυγα του Σουέζ.
Το Ever Given έφραξε τη διώρυγα την Τρίτη, καθώς αντιμετώπισε
ισχυρούς ανέμους που το έκαναν να γυρίσει διαγώνια και να κλείσει από άκρη σε
άκρη το σημείο.
Video στο youtu.be από CNN
Empire State Building-length ship stuck
in Suez Canal
Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων
στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί. Η
πλοιοκτήτρια εταιρεία σε ανακοίνωσή της ζήτησε συγγνώμη για την χρονοβόρα
διαδικασία και το κλείσιμο της διώρυγας.
Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ
ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ.
Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη.
Δημοσίευση στην ιστοσελίδα hellasjournal.com στις 26/03/2021
Διώρυγα του Σουέζ: Στα ύψη το πετρέλαιο
από το μπλοκάρισμα – Ζημιές 10 δισ. την ημέρα
Μεγάλα προβλήματα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα και
φόβους για εκτίναξη στην τιμή του πετρελαίου έχει προκαλέσει η ακινητοποίηση
του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given στη Διώρυγα του Σουέζ.
Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό
μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες και οι ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο
τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία ων πλοίων τους.
Το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ, σύμφωνα με
φορείς της ναυσιπλοΐας, δημιουργεί μεγάλη ζημία στον κλάδο. Όπως αναφέρει
δημοσίευμα του BBC, η βλάβη στο Ever Given έχει καθυστερήσει τη μετακίνηση
εμπορικών αγαθών αξίας 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανά μέρα, το οποίο
αντιστοιχεί σε ζημία περίπου 400 εκατομμυρίων την ώρα.
Η διώρυγα αποτελεί κομβικό πέρασμα μεταξύ δύσης και ανατολής και – σύμφωνα με το BBC – μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τιμές αποστολής των
πετρελαιοφόρων προϊόντων, όπως αναφέρει το Reuters, έχουν σχεδόν διπλασιαστεί
αυτήν την εβδομάδα. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι μεγαλύτερο αντίκτυπο θα έχουν
τα μικρότερα δεξαμενόπλοια, η νάφθα και το μαζούτ, εάν το κανάλι
παρέμεινε κλειστό για εβδομάδες.
«Περίπου το 20% της νάφθας της Ασίας προμηθεύεται
από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω του καναλιού του Σουέζ», δήλωσε ο Σρι
Παραβαϊκαράσου, διευθυντής για το πετρέλαιο της Ασίας στο FGE, προσθέτοντας ότι
τα νέα πλοία που μετακινούνται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της Διώρυγας περιμένουν περισσότερα από 30 πετρελαιοφόρα.
Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι
ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες. Το πλοίο
έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον,
μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται
ιδιαίτερα δύσκολη. Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων
στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί.
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού
του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε
εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση
αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10%
του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία
Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα
και εβδομάδες».
Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine
Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία
Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση
του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Δείτε βίντεο στο youtube.com από CNBC Television
Οι ναυτιλιακές αλλάζουν πορεία
Σημειώνεται ότι και στα δύο άκρα του καναλιού έχει
δημιουργηθεί τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση με τις ναυτιλιακές εταιρείες να
αλλάζουν πορεία. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι επτά
δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) άλλαξαν πορεία την
Παρασκευή μετά το κλείσιμο της κυκλοφορίας, με τεράστιο οικονομικό κόστος. Τρία
από τα δεξαμενόπλοια ακολούθησαν τη μακρύτερη διαδρομή κάνοντας τον γύρο της
Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Δημοσίευση στην ιστοσελίδα tinealarissa.gr στις 26 Μαρτίου 2021
Διώρυγα Σουέζ: Αβεβαιότητα για το χρόνο αποκόλλησης του προσαραγμένου πλοίου
Θα χρειαστούν ημέρες ή εβδομάδες για να ανοίξει η
διώρυγα του Σουέζ; Οι προσπάθειες συνεχίζονται σήμερα για να αποκολληθεί ένα
τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων που εδώ και
τέσσερις ημέρες έχει προσαράξει κλείνοντας αυτή την κρίσιμη δίοδο για την
παγκόσμια εμπορική ναυσιπλοΐα.
Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη και το οποίο
γνωστοποίησαν χρήστες του Διαδικτύου τη νύχτα της Τρίτης προς Τετάρτη,
προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα
δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας,
καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων
προϊόντων.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του
Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.
«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να
σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό
Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία
ανήκει το πλοίο.
Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν
15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και
να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος.
Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου
Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό
Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ».
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού
του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε
εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση
αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10%
του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.
Ωστόσο μερικές ώρες νωρίτερα η ολλανδική εταιρία
Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα
και εβδομάδες».
Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine
Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία
Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση
του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες.
Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η
γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους
ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών
χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το διαβάσαμε στην larissanet.gr στις 26 Μαρτίου 2021
Διώρυγα Σουέζ : Πώς προσάραξε το
κολοσσιαίο «Ever Given»
Δορυφορική προσομοίωση
Οι δημιουργοί του βίντεο χρησιμοποίησαν το στίγμα
από τον πομπό του τεράστιου φορτηγού πλοίου μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ μέχρι τη
στιγμή που ο καπετάνιος χάνει τον έλεγχο λόγω ισχυρών ανέμων
Αξιοποιώντας την τεχνολογία δορυφορικού εντοπισμού
θέσης πλοίων, ένα βίντεο του Vessel Finder προσομοιώνει την πορεία του «MV
Ever Given», το οποίο προσάραξε στο νότιο τμήμα της Διώρυγας του
Σουέζ εν μέσω ισχυρών ανέμων την Τρίτη, προκαλώντας προβλήματα στην
παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Οι δημιουργοί του βίντεο χρησιμοποίησαν το στίγμα
από τον πομπό του τεράστιου φορτηγού πλοίου μέσα στη Διώρυγα του Σουέζ μέχρι τη
στιγμή που ο καπετάνιος χάνει τον έλεγχο λόγω ισχυρών ανέμων και το μήκους 400
μ. σκάφος φρακάρει στην Διώρυγα του Σουέζ. youtu.be
Container ship Ever Given blocked Suez
Canal
Ανάλογο βίντεο που καταγράφει τα τελευταία 90 λεπτά
της πορείας του πλοίου στη διώρυγα του Σουέζ δημιούργησε και η FleetMon βάσει
των δεδομένων AIS από τη θέση του. youtu.be
Simulation of EVER GIVEN Accident in Suez Canal 2021 in 3D by FleetMon
Νέα προσπάθεια απομάκρυνσης του
γιγάντιου πλοίου
Στο μεταξύ, νέα επιχείρηση ρυμούλκησης του γιγάντιου
πλοίου ξεκίνησε το μεσημέρι του Σαββάτου, καθώς το κόστος της προσάραξής του
υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ, σύμφωνα με την εταιρεία
ναυτιλιακών αποτιμήσεων VesselsValue.
Αν αποτύχει η απόπειρα αποκόλλησης του, θα γίνει μια
ακόμη προσπάθεια την Κυριακή το πρωί, όπως δήλωσαν τρεις πηγές που γνωρίζουν τα
της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τις πηγές, για να αποκολληθεί το πλοίο θα
πρέπει να απομακρυνθούν τόνοι άμμου γύρω από την πλώρη του. Οι βυθοκόροι είχαν
έως την Παρασκευή απομακρύνει περίπου 20.000 τόνους άμμου γύρω από την πλώρη
του πλοίου, ωστόσο η επιχείρηση ρυμούλκησης του σκάφους ανεστάλη κατά τη
διάρκεια της νύχτας.
TA NEA Team tanea.gr 27 Μαρτίου 2021
δείτε
ακόμα
This is a visualization made by @MarineTraffic ’s data team from three days before the #Suez canal blockage till now. twitter.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου